Pradžia
Reklaminis skydelis

Lankytojai

Mes turime 19 svečius online

Mus aplankė

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien49
mod_vvisit_counterVakar187
mod_vvisit_counterŠią savaitę801
mod_vvisit_counterŠį mėnesį3887
Vasario 16-oji

 

         Šių metų vasario 15 dieną Dienos užimtumo skyriaus lankytojai dalyvavo lopšelio-darželio ,,Kregždutė“ organizuotoje Vasario 16-osios  paminėjimo šventėje. Šventės metu mažieji  savo dainas bei  eiles dovanojo savo tėvynei. Dienos užimtumo skyriaus lankytojai kartu su meno vadove Irena Plukiene taip pat šia proga buvo paruošę meninę programą, kurią ir pristatė renginio metu.

 

   
  

 

                                          

 

 ______________________________________________________________________________________

 
Nutapykime savo nerimą....

 

            Radviliškio rajono savivaldybės Švietimo ir sporto paslaugų centro suaugusiųjų ir jaunimo neformaliojo ugdymo skyrius įgyvendina projektą „Nutapykime savo nerimą“, finansuojamą Radviliškio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšomis. Projekto tikslas - taikyti tapymo ant vandens techniką, kaip terapijos priemonę, mažinančią Radviliškio rajono gyventojų stresą ir depresiją. Pasaulinė sveikatos organizacija (PSO) prognozuoja, kad iki 2020 m. depresija bus labiausiai paplitusi liga pasaulyje, kuri lems mirčių gausumą. Jau šiandien daugiau kaip pusę savižudybių įvykdo žmonės, sergantys šia liga.

Depresijos požymius patiriantys žmonės bando juos įveikti patys. Vartoja žolelių arbatas, vaistinėje paprašo nereceptinių nervus raminančių vaistų ar kreipiasi į šeimos gydytoją prašydami tablečių. Neretas savo blogą nuotaiką bei nerimą bando malšinti alkoholiu. Deja, šios priemonės nėra itin veiksmingos depresijai įveikti. Vienas iš minėtos ligos įveikimo būdų yra įvairios terapijos. Prieš šešerius metus socialiniai darbuotojai, besidominantys naujais socialinio darbo metodais, aptiko unikalų paveikslą, kuris žavėjo plonomis linijomis, smulkiomis detalėmis ir, regis, reikalavo begalinės kantrybės bei ištisų mėnesių darbo. Kas tada galėjo pagalvoti, kad tokį darbą galima atlikti vos per 5 - 10 minučių? Tai EBRU menas, kuris Lietuvoje žengia vis tvirtesnius žingsnius skindamasis kelią į plačiąją visuomenę tiek kaip meno rūšis, tiek kaip terapijos priemonė. Kuriant piešinius ant vandens, demonstruojami ne tik meniniai gebėjimai, bet ir spalvų pagalba perteikiami jausmai ir nuotaikos. Piešimas ant vandens leidžia pasinerti į save, pamiršti rūpesčius, atsipalaiduoti, išlieti emocijas, vizualizuoti išgyvenimus, sutelkti dėmesį. Šis metodas sujungia tris stiprius sielos gydytojus: vandenį, spalvas ir judesius. Tai meno rūšis, kelianti kiekvieno, net ir teigiančio, jog nemoka piešti, savęs vertinimą, nes šiame mene  visada Jus lydi ir lydės sėkmė.

Pradedant įgyvendinti projektą Radviliškio rajono savivaldybės Švietimo ir sporto paslaugų centro Pedagoginės psichologinės tarnybos psichologė Enrika Margienė skaitė paskaitą „Terapijos rūšys, gerinančios žmogaus psichinę savijautą“, kurios metu supažindino su juoko, kvapų, muzikos, dailės ir kt. terapijos rūšimis ir jų įtaka žmogaus savijautos gerinimui. Po minėtų užsiėmimų rajono gyventojai įsitraukė į EBRU meno užsiėmimų ciklą. Pagrindinė šios terapijos siekiamybė ir yra emocijų išliejimas, vizualizavimas, dėmesio koncentravimas, atsipalaidavimas.

 

   
   

 

 

 
Stažuotė Norvegijoje

Stažuotė Norvegijoje

 

Radviliškio r. sav. švietimo ir sporto paslaugų centras dalyvauja kaip partneris Elektrėnų švietimo ir paslaugų centro vykdomame projekte. Šių metų rugpjūčio 22-29 d. projekto dalyviai vyko į stažuotę Norvegijoje. Iš Radviliškio vyko Audronė Dailidonienė, Radviliškio r. Pakalniškių pagrindinės mokyklos bei Radviliškio Lizdeikos gimnazijos anglų kalbos vyresnioji mokytoja, ir Živilė Laurutienė, Radviliškio r. sav. švietimo ir sporto paslaugų centro Suaugusiųjų ir jaunimo neformaliojo ugdymo skyriaus metodininkė bei Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos geografijos vyresnioji mokytoja.

Stažuotės metu buvo aplankyti Norvegijos miestai: Oslas, Bergenas, Lilehameris.

Lilehameryje stažuotės dalyviai bendravo su susitikimų Lilehameryje koordinatore Gabrielė Švėgždaitė, OPUS Lillehammer Tarptautinių projektų vadove. Susitikimas vyko Lilehamerio viešojoje bibliotekoje, kur buvo pristatyta visa Norvegijos švietimo sistema, pademonstruoti bendri tėvų, mokytojų ir vaikų projektiniai darbai.

Mokyklose tėvų švietimas ir bendradarbiavimas su mokykla vykdomas:

1)      tėvų susirinkimų metu;

2)      klasių susirinkimų metu;

3)     klasių (mokytojų, mokinių ir tėvų) diskusijų metu, kurios organizuojamos kartą per mėnesį visų trijų šalių iniciatyva. Diskusijų metu visų trijų šalių atstovai diskutuoja tam tikra tema, atlieka praktinius darbus, rengia pristatymus. Taip yra skatinamas tėvų, mokytojų ir vaikų tarpusavio bendravimas, supratimas, pažinimas.

4)     mokyklos renginių metu, kuriuose daugumas Norvegijos mokinių tėvelių padeda organizuojanti konkursus, šventes, minėjimus. Tėvai patys aktyviai dalyvauja renginiuose vaidindami, dainuodami, šokdami, piešdami.

5)     Ypač glaudus bendravimas vyksta mokyklų sportinių užsiėmimų, varžybų metu. Tėveliai labai noriai dalyvauja bendrose varžybose, vakarais ir rytais tėvai, mokiniai ir mokytojai organizuoja bendrus sportinius užsiėmimus, pritaikytus įvairaus amžiaus grupėms. Užsiėmimus veda kūno kultūros specialistas, o kartais ir patys iniciatyvūs tėveliai.

6)     Tėvai kartu su mokiniais dažnai dalyvauja popamokinėje veikloje.

7)     Mokyklos dažnai bendradarbiauja su muziejais, kurie padeda organizuoti pažintines, praktines pamokas. Į šias pamokas kviečiami ir mokinių tėvai.

8)     Norvegijos bibliotekos labai glaudžiai bendradarbiauja su mokyklomis, vaikais ir suaugusiaisiais. Bibliotekose yra skaitomos paskaitos, kviečiami rašytojai ir organizuojami kiti renginiai. Mokyklos dažnai organizuoja bendrus tėvų ir mokinių šviečiamuosius užsiėmimus, vakarones, vaidinimus, popietes bibliotekose. Biblioteka - puiki vieta kartu visiems pabendrauti, padiskutuoti bendromis temomis. Bibliotekos Norvegijoje labai jaukios, sukurtos namų sąlygos, jaukus ramybės kambarys, kavinukė, skaitykla, poilsio kambarys, vyrų kambarys, jaunimo kambarys, vaikų kambarys.

Stažuotės dalyviai pasisėmė patirties iš norvegų ir bandys taikyti savo mokyklose.

 ____________________________________________________________________________________________

 

 
Paroda

______________________________________________________________________________________________

 
Anglų kalbos mokymai

 

 

 

 

Radviliškio, Rokiškio bei Pakruojo pradinių klasių mokytojai anglų kalbos mokėsi Anglijoje

 

Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centras įgyvendino projektą „Radviliškio, Rokiškio bei Pakruojo rajonų pradinių klasių mokytojų užsienio kalbos kvalifikacijos tobulinimas“ pagal Lietuvos 2007-2013 metų laikotarpio Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ priemonę „Kalbų mokymo, verslumo ugdymo ir inovatyvių švietimo metodų kūrimas ir diegimas“. Projekto tikslas - ugdyti pradinių klasių mokytojų kompetencijas tobulinant jų užsienio kalbų žinias.

Šiame projekte dalyvavo 81 Radviliškio, Rokiškio ir Pakruojo rajonų pradinių klasių mokytojas. Jie mokėsi anglų kalbos A1, A2, B1 lygiu. Baigę B1 anglų kalbos mokymo lygį, 33 mokytojai, jų tarpe 15 mokytojų iš Radviliškio miesto ir rajono, mokymus tęsė Jungtinės Karalystės Scarborough mieste įsikūrusioje anglų kalbos mokykloje „Anglolang Academy of English“.

Mokykla „Anglolang Academy of English“ mus pasitiko labai šiltai. Personalas ir mokytojai buvo kvalifikuoti, geranoriški, padėdavo iškilus bet kokiems klausimams ar problemoms. Kartu su mumis mokėsi mokytojai iš Slovėnijos, Italijos, Rusijos, Turkijos ir kitų šalių. Pamokos, kurias vedė skirtingi mokytojai, vykdavo po 6 valandas per dieną. Kiekvieną savaitę jie keisdavosi. Labiausiai stebino mokytojų tolerancija, pakantumas, energingumas ir sugebėjimas visus mus aktyviai įtraukti į veiklas. Mokymosi atmosfera klasėje buvo draugiška ir laisva, nuolat bendraudavome tarpusavyje atlikdami įvairias savarankiškas ar grupines užduotis. Nors mokykla įsikūrusi senoviniame pastate, tačiau yra labai moderni. Klasėse įrengtos interaktyvios lentos, vaizdo ir garso įrangos. Bet kada galėjome užsukti į mokykloje veikiančią kavinę, biblioteką ar kompiuterių klasę.  

Mokymasis vyko ne tik klasėse, bet ir pietaujant kavinėje ar lauke, taip pat lankantis ekskursijose, koncertuose, teatre. Gyvenimas šeimose suteikė galimybes dar giliau pažinti anglų kultūrą, suprasti jų kasdieninio gyvenimo įpročių ir papročių subtilybes ir nuolat tobulinti šnekamąją anglų kalbą.

Važiuodami į kursus nesitikėjome pakliūti į tokį gražų miestą, kaip Scarborough. Prie Šiaurės jūros įsikūręs miestas sužavėjo savo senovinės pilies griuvėsiais, bažnyčiomis, paplūdimiu, parkais, angliškais namais, ilgomis gatvelėmis bei kalvotomis apylinkėmis.

Dalyvavaudami šiuose kursuose įtvirtinome turimas anglų kalbos žinias, nugalėjome kalbos barjerą, įgijome didesnį pasitikėjimą savimi, susipažinome su įdomiais žmonėmis. Buvome sužavėti anglų paslaugumu, mandagumu, komunikabilumu bei nuostabiais Anglijos vaizdais.

Anglų kalbos geriausia mokytis ten, kur ja visi kalba. Geriausia vieta - Didžioji Britanija. Tai nuostabi vieta mokytis ir susirasti draugų. To mes ir linkime visiems kitiems mokytojams.

 

    

     Rasa Jasiulienė,

     Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytojų metodininkė, projekto dalyvė

 _______________________________________________________________________________________

 

 
« PradžiaAnkstesnis21222324SekantisPabaiga »